Riziká pitia kávy

Lady’s hands holding cup with sth heart-shaped

Viac ako 80 percent ľudí pije bežnú, a napríklad taliansku, zmes kávy, či  instantné kávové nápoje. To však organizmu vôbec nepomáha, naopak to škodí a ešte to aj stojí dosť peňazí.  

V čom spočíva problém bežnej kávy?  Predstavte si, že si kúpite počas zimného obdobia  v supermarkete paradajku a očakávate chuť a výživu, akoby bola zo letnej záhrady. Rovnako to  platí aj pri káve, ak porovnáme obyčajnú kávu  s organickou. Naviac, ak si káva odnesie aj keď iba 10 percent plesne zo zárodku a ešte je príliš prepražená, je horká a neurobí žalúdku najlepšie.

Existujú rôzne názory o tom, či je káva zdravá, alebo nie.  Nekvalitná káva môže byť až toxická a spôsobiť mdlosť, bolesti hlavy a celkový zlý pocit. Iba jediné nesprávne spracované kávové zrnko môže spraviť z kávy príčinu zdravotných ťažkostí.

Nekvalitnú kávu rozoznáte podľa chuti chuťou. Pokiaľ má káva inú chuť ako zvyčajne, je možné, že ide o zle spracované zrná. Kávové zrná nižšej kvality a nevhodne uskladnené sú často kontaminované mykotoxínmi. Ide o plesne negatívne vplývajúce na  obličky a krvný tlak, sú rakovinotvorné a môžu mať aj negatívny vplyv aj na mozog.

Dať si kávu pred spaním sa neodporúča, kofeín totiž spôsobuje nespavosť. Odporúčané množstvo je okolo 400 miligramov, čo sú štyri šálky kávy denne. Pokiaľ je však organizmus citlivý na kofeín, je potrebné zmenšiť jeho príjem najmä pred spaním.

Kávové zrná obsahujú ingrediencie zvyšujúce cholesterol. Filtrované káva  tieto ingrediencie odbúra. Pre osoby s vysokým cholesterolom je vhodnejšia filtrovaná káva, pred espressom, či zalievanou kávou. Pitiu kávy by sa mali vyhýbať tehotné ženy, osoby s poruchou spánku a deti.